بهترین روش‌های ترمیم و مراقبت از موهای رنگ شده و آسیب دیده

بهترین روش‌های  ترمیم و مراقبت از موهای رنگ شده و آسیب دیده
13 خرداد 1402 بدون نظر 15 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

ما در این مقاله می خواهیم شما را با 10 روش نگهداری و مراقبت از مو های رنگ شده آشنا کنیم، ترمیم و حفظ و نگهداری از موهای رنگ شده امری اساسی در روتین مراقبتی مو است.


امروزه بسیاری از خانم ها برای رنگ کردن مو های خود به سالن‌های آرایشی می روند و هزینه زیادی را برای زیبایی مو های خود خرج می کنند اما با این حال شما به مرور زمان می بینید که با وجود هزینه‌ی زیاد برای مواد، موهای شما رنگ خود را از دست می دهد بنابراین اگر شما می خواهید رنگ مو هایتان را برای مدت طولانی ای حفظ کنید ادامه ی این مطلب را بخوانید.


ما در این مقاله می خواهیم شما را با 10 روش نگهداری و مراقبت از مو های رنگ شده آشنا کنیم:

مو های خود را مرطوب نگه دارید:

زمانی که شما مو هایتان را رنگ می کنید مو ها بسیار شکننده و خشک می شوند بنابراین شما با استفاده از روغن های مختلف علاوه بر مرطوب کردن مو، می توانید ویتامین‌ها و مواد مغذی لازم را برای مو هایتان تامین کنید.

از شستن روزانه ی مو های خود پرهیز کنید:

هر چقدر شما مو هایتان را بیشتر بشویید ، رنگ آن بیشتر محو می شود. استفاده از شامپو به صورت روزانه علاوه بر از بین بردن رنگ مو، باعث کدر شدن و خشکی مو هایتان می شود. بنابراین شست و شوی مو هایتان را به دو یا سه بار در هفته محدود کنید.

از شامپوی مناسب استفاده کنید:

به هیچ عنوان از شامپو های حاوی سولفات استفاده نکنید چراکه موجب محو شدن رنگ موی شما می شود بنابراین از شامپو های بدون سولفات یا مخصوص مو های رنگ شده استفاده کنید تا از رنگ موی شما محافظت کند.

  1. این نکته را در نظر داشته باشید که بعد از رنگ کردن شما تا حداقل 48 ساعت از شامپو زدن به مو هایتان باید بپرهیزید.
  2. هر از گاهی به جای شامپو از نرم کننده استفاده کنید چرا که شامپو بیشتر از نرم کننده می تواند رنگ موی شما را از بین ببرد.
  3. از شامپوی خشک استفاده کنید این نوع شامپو ها می تواند علاوه بر پاکسازی از محو شدن رنگ مو جلوگیری کند. همچنین زمان شست وشو را هم کاهش می دهد.

از دوش آب داغ پرهیز کنید :
بسیاری از افرادی از دوش آب داغ لذت می برند اما اگر شما مو هایتان را رنگ کرده اید باید بدانید که آب داغ علاوه بر ازبین بردن روغن طبیعی ، رنگ موی شما را هم از بین می برد. به همین خاطر توصیه می شود که از آب سرد برای شست و شوی مو های خود استفاده کنید.


از ابزار های حرارتی برای خشک کردن مو استفاده نکنید : 

اگر شما از ابزار های حرارتی نظیر اتوی مو و سشوار استفاده کنید به مو هایتان آسیب وارد می کنید و سبب خشکی و شکنندگی مو می شوید چرا که مو های رنگ شده بیشتر در معرض آسیب قرار دارند.



با پوشیدن کلاه شنا از مو های خود محافظت کنید:

کلر می تواند علاوه بر تغییر رنگ، موجب محو شدن رنگ موی شما شود بنابراین اگر می خواهید به استخر بروید باید از کلاه های مخصوص شنا استفاده کنید تا آسیبی به رنگ موی شما وارد نشود.


از درمان های روغن داغ برای درخشندگی مو هایتان استفاده کنید:

این روش به درخشندگی ، ترمیم مو و کاهش موخوره به مو های رنگ شده کمک می کند. برای این کار شما می توانید از روغن نارگیل یا روغن آرگان استفاده کنید. در این روش شما باید به موهایتان روغن بمالید سپس مو هایتان را با یک حوله ی گرم شده بپوشانید و آن را به مدت 2 تا 3 ساعت نگه دارید.

مو های خود را اصلاح کنید :

رنگ مو باعث خشک و شکننده شدن تار موی شما می شود برای همین باید هر از گاهی نوک مو های تان را اصلاح کنید و از چند شاخه شدن مو هایتان پرهیز کنید.


موهای خود را زیاد رنگ نکنید:

رنگ کردن زیاد باعث می شود تا به موهای خود آسیب وارد کنید. رنگ مو زمینه را برای خشکی و موخوره فراهم می کند. شما باید از نرم کننده ها و محصولات مراقبتی برای ترمیم و درخشندگی موی رنگ شده ی خود استفاده کنید. شما برای دوباره رنگ کردن باید حداقل 5 تا 6 هفته صبر کنید.


تغذیه و رژیم غذایی مناسبی را داشته باشید:

در برنامه غذایی خود منابعی مانند سبزیجات، بادام، گردو، ماهی و... قرار دهید چرا که یک رژیم غذایی متعادل دارای مجموعه‌ای از ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و چربی های سالم است و همین به ترمیم موی آسیب دیده، طراوات مو، درخشندگی و تقویت موی کمک می کند.


بنابراین اگر مو های رنگ شده دارید با رعایت 10 نکته بالا علاوه بر حفظ رنگ، به تقویت و طراوت مو های خود کمک کنید. موی رنگ شده به مراقبت بیشتری نیازمند است چرا که اگر شما از مو های خود در این دوران مراقبت نکنید زمینه را برای خشکی و موخوره فراهم کرده اید و به طور کلی به مو هایتان آسیب وارد می کنید به همین خاطر شما باید با آگاهی از نکات بالا به مراقبت از موهای رنگ شده‌ی خود بپردازید تا موهایی سالم و زیبا داشته باشید.


برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید