فواید و عوارض وکس صورت

فواید و عوارض وکس صورت
27 فروردین 1403 بدون نظر 8 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

یکی از روش‌هایی که شما را از شر موهای زائد خلاص می کند استفاده از وکس صورت است اما لازم است که بدانید این روش برای همه افراد مناسب نیست چرا که ممکن است در برخی از افراد که پوست حساس‌تری دارند وکس صورت پیامدهای ناخوشایندی را برای آنها به ارمغان بیاورد.

یکی از روش‌هایی که شما را از شر موهای زائد خلاص می کند استفاده از وکس صورت است اما لازم است که بدانید این روش برای همه افراد مناسب نیست چرا که ممکن است در برخی از افراد که پوست حساس‌تری دارند وکس صورت پیامدهای ناخوشایندی را برای آنها به ارمغان بیاورد. وکس یکی از قدیمی‌ترین روش‌ها برای حذف موهای زائد است که نسبت به روش‌های دیگر کمی دردناک‌تر به نظر می رسد همچنین وکس‌های متفاوتی در بازار موجود است که شما می توانید با توجه به نیاز خود، شکل و اسانس مورد نظر خود را انتخاب کنید ما در این مقاله قصد داریم شما را با مزایا و معایب استفاده از وکس صورت آشنا کنیم تا بتوانید تصمیم درستی برای پوست خود بگیرید

مزایا استفاده از وکس صورت:

1- وکس صورت در مقایسه با سایر روش‌های حذف موهای زائد، پوست را در مدت زمان طولانی‌تری صاف و درخشان نگه می دارد این روش تضمین می کند تا شما بدون اینکه پوست را در معرض بریدن یا تیغ زدن قرار دهید به ظاهر دلخواه خود برسید هنگامی که از وکس صورت استفاده می کنید موهای زائد را می توانید از ریشه به طور کامل حذف کنید که با توجه به میزان رشد موی هر شخص رشد مجدد مو‌های زاند در صورت متفاوت است.

2- زمانی که موهای شما بعد از هر بار اپیلاسیون شروع به رشد می کند متوجه خواهید شد که موها ریزتر و تراکم کمتری دارند که این امر باعث می شود تا شما بتوانید خیلی راحت از شر موهای زائد خود خلاص شوید بعد از چند بار استفاده از وکس صورت متوجه خواهید شد که برخی از موها رشد نمی کنند چرا که فولیکول‌ها زمانی که به طور کامل از ریشه برداشته شود می تواند رشد موهای زائد را متوقف سازد تا دوره‌های بین اصلاح صورت را طولانی‌تر کند بنابراین این کار موجب می شود تا شما زمان بیشتری را بدون موهای زائد بر روی پوست صورت سپری کنید.

3- برخی از وکس‌های صورت با موم غنی از امگا3، آنتی اکسیدان و مرطوب کننده‌ها ساخته شده اند به همین خاطر پس از هر بار استفاده از وکس صورت، پوست یک فرایند لایه برداری ملایم را طی می کند که لایه بیرونی پوست را که در معرض دید قرار دارد، تمیز می کند.

4- وکس صورت به زمان، آماده سازی و مواد کمتری نیاز دارد بنابراین این روش نسبت به روش‌های دیگر مقرون به صرفه‌تر و ارزان‌تر است.

معایب استفاده از وکس صورت:

1- از آنجایی که صورت یکی از حساس‌ترین مناطق پوست است استفاده از وکس نامناسب می تواند باعث ایجاد واکنش‌های منفی بر روی پوست شود بویژه کسانی که دارای پوست حساس‌تری نسبت به دیگران هستند می تواند زمینه را برای تحریک، بثورات و قرمزی پوست فراهم کند و ظاهری نامناسب برای شما ایجاد کند. بثورات یکی از عوارض وکس صورت است که ممکن است تا سه روز بر روی پوست شما باقی بماند اما در صورتی که بثورات برای مدت طولانی‌تر بر روی پوست شما بماند یا حتی بدتر از قبل شود باید سریعا به یک متخصص مراجعه کنید و دیگر از وکس صورت استفاده نکنید.

2- درد همراه همیشگی وکس صورت است وقتی که شما موم را از روی صورت جدا می کنید تا موهای زائد پوست حذف شوند این درد کنده شدن موها را حس خواهید کرد از آنجایی که میزان تحمل درد هر فرد با دیگری متفاوت است ممکن است این درد برای برخی از افراد بسیار دردناک و آزار دهنده باشد در حالی که برخی دیگر اصلا احساس ناخوشایندی را نداشته باشند اگر پوست حساسی دارید ممکن است که شما نسبت به دیگران درد بیشتری را هنگام استفاده از وکس صورت احساس کنید همچنین برخی از نواحی صورت مانند پوست بالای لب هنگام وکس نسبت به سایر مناطق پوست صورت درد بیشتری را برای شما ایجاد می کند.

3- بعد استفاده از وکس صورت ممکن است که صورت شما دچار برجستگی‌های کوچکی شود که این برجستگی‌ها زمانی ظاهر می شوند که موها را از ریشه جدا می کنید برای تسکین پوست و رفع این برجستگی‌ها می توانید از کرم‌ صورت آلوئه ورا یا هر کرم تسکین دهنده‌ی دیگری استفاده کنید معمولا این برجستگی‌ها بیشتر از چند ساعت بر روی پوست باقی نمی مانند اما در صورتی که ماندگاری آنها طولانی‌تر شد به یک متخصص مراجعه کنید و از وکس صورت به هیچ عنوان استفاده نکنید.

4- یکی از عوارض جانبی وکس صورت ایجاد قرمزی و التهاب خفیف پوست است اگر چه که این قرمزی برای مدت زمان کوتاهی بر روی پوست باقی می ماند اما ممکن است باعث ایجاد ناراحتی پوست شما شود زمانی که شما تازه صورت خود را وکس می کنید متوجه قرمزی و التهاب صورت می شوید که برای رفع آن می توانید از ژل یا کرم‌های تکسین دهنده مناسب استفاده کنید تا بعد از چند ساعت صورت خود را به حالت اول برگردانید و برای چند روز از هر گونه مواد شیمیایی خشن بر روی پوست استفاده نکنید.

5- همه محصولات، مناسب پوست همه نیستند احتمال واکنش آلرژیک به عنوان یک عارضه جانبی وکس صورت وجود دارد بهترین راه برای اینکه بررسی کنید که آیا پوست شما به موم حساسیت دارد یا نه این است که مقداری از آن را روی قسمت کوچکی از دست خود امتحان کنید اگر با هر نوع ناراحتی و واکنش ناخوشایندی مواجه شدید بدانید که وکس صورت برای پوست شما مناسب نیست و باید به دنبال راه دیگری برای حذف موهای زائد خود باشید.

6- یکی از بدترین معایب وکس صورت ایجاد جوش‌های پوستی است در برخی مواقع ممکن است که شما بعد از وکس کردن صورت با جوش‌های قرمزی مواجه شوید که بیشتر در جایی ایجاد می شوند که شما موهای زائد را از ریشه برداشته اید البته این جوش‌های پوستی بعد از چند روز از بین می روند اما با این حال ممکن است باعث ایجاد احساس ناراحتی شود شما می توانید بعد از وکس، از کرم‌های تسکین دهنده استفاده کنید تا بتوانید کمی از ایجاد این جوش‌های آزار دهنده جلوگیری کنید.

7- هرگز بر روی پوست آفتاب سوخته وکس صورت را انجام ندهید همین طور باید بدانید که بعد از وکس پوست شما نسبت به نور خورشید حساس‌تر از همیشه است به همین خاطر بعد از وکس صورت در معرض نور خورشید قرار نگیرید. 

چگونه از عوارض وکس صورت جلوگیری کنیم؟

از آنجایی که اپیلاسیون صورت عوارض جانبی متعددی دارد ممکن است در هنگام استفاده از آن دچار نگرانی شوید برای جلوگیری از این عوارض جانبی شما می توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

  • قبل از خرید وکس مورد نظر حتما دستورالعمل روی برچسب آن را مطالعه کنید و به سراغ محصولی بروید که به طور خاص برای پوست صورت شما فرموله شده اند.
  • افرادی که پوست خشک یا حساسی دارند باید کاملا از وکس یا اپیلاسیون صورت خودداری کنند.
  • روی نواحی آکنه یا زخم تحت هیچ عنوان از وکس استفاده نکنید چرا که وکس بر روی پوست زخمی باعث ایجاد عفونت و پیامدهای جبران ناپذیری می گردد.
  • وکس صورت را بر روی زگیل یا تبخال صورت نمالید چرا که پوست شما را درگیر عفونت‌های پوستی می کند.
  • اگر هر گونه مشکل یا بیماری پوستی دارید از وکس صورت استفاده نکنید.
  • اگر در مورد استفاده از وکس صورت مهارت و دانش لازم را ندارید به یک متخصص در این زمینه مراجعه کنید تا به کمک او بتوانید مناطق مورد نیاز را از شر موهای زائد خلاص کنید. حتما درباره مرکز یا سالنی که می خواهید در آن وکس صورت را انجام دهید تحقیق کنید و از وسایل، مواد، مهارت و بهداشت محیط آنجا اطمینان لازم را پیدا کنید.
  • بعد از وکس صورت از لوسیون‌های مخصوص اپیلاسیون استفاده کنید چرا که این لوسیون‌ها به شما برای کاهش درد و عوارض جانبی پوستی کمک می کند و باعث می شود که شما بعد از وکس صورت احساس بهتری داشته باشید.

نکاتی برای اپیلاسیون صورت

  • یک روز قبل از اپیلاسیون، صورت خود را لایه برداری کنید تا تمام آلودگی‌ها و آلاینده‌هایی را که  منافذ پوستی شما را مسدود کرده اند، حذف کنید این کار روند اپیلاسیون را برای شما بهتر می کند.
  • شب قبل از اپیلاسیون مراقب بیشتری از صورت خود داشته باشید و صورت خود را با سرم مناسب نوع پوست تسکین دهید.
  • تا 2 الی 3 ساعت بعد از وکس صورت خود را نشویید و بعد از آن که کار شما تمام شد برای جلوگیری از التهاب و جوش‌های پوستی حتما از مرطوب کننده و لوسیون‌های مخصوص اپیلاسیون استفاده کنید این کار به شما در تسکین پوست کمک بسزایی می کند.
  • اگر از موم داغ استفاده می کنید حتما دمای موم را چک کنید و اجازه ندهید که موم پوست صورت شما را بسوزاند.

در نتیجه:

وکس صورت روشی است که ضمن مزایا معایب خاص خود را دارد و ممکن است باعث ایجاد عوارض جانبی شود پیشنهاد می گردد که قبل استفاده از وکس صورت حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید تا با توجه به جنس پوست و موهای زائد شما روشی مناسب برای حذف موهای زائد پیشنهاد دهد ما در این مقاله سعی کردیم شما را با مزایا و معایب وکس صورت آشنا کنیم تا با آگاهی بیشتر تصمیم درستی برای حفظ و ارتقای سلامت پوست خود بگیرید.

 

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید