هیدراته و آبرسانی کردن مو خشک

هیدراته و آبرسانی کردن مو خشک
13 بهمن 1402 بدون نظر 8 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

خشکی مو می تواند به انواع مشکلات نظیر موخوره، کدر شدن مو، وز شدن و غیرقابل کنترل بودن مو منجر شود اما خوشبختانه بسیاری از محصولات مرطوب کننده و آبرسان مو وجود دارد که ضمن آبرسانی و نرم و لطیف ساختن مو به تقویت رشته‌های موی شما می پردازد

خشکی مو می تواند به انواع مشکلات نظیر موخوره، کدر شدن مو، وز شدن و غیرقابل کنترل بودن مو منجر شود اما خوشبختانه بسیاری از محصولات مرطوب کننده و آبرسان مو وجود دارد که ضمن آبرسانی و نرم و لطیف ساختن مو به تقویت رشته‌های موی شما می پردازد اگر بافت موی شما ضخیم و درشت‌تر از حالت متوسط است باید بدانید که به محصول قوی‌تری نیاز دارید ما در این مقاله به شما روش صحیح هیدراته و مرطوب کردن موها را معرفی می کنیم تا علاوه بر آگاهی، با روش‌های هیدراتاسیون و آبرسانی کردن مو به وسیله‌ی محصولات اورجینال و با کیفیت ogx آشنا شوید.

1- از شامپوها و نرم کننده‌های بدون سولفات استفاده کنید:

سولفات می تواند با از بین بردن روغن طبیعی به بافت موهای شما آسیب برساند بنابراین به دنبال گزینه‌هایی باشید که فاقد سولفات هستند فرمول‌های بدون سولفات برای پوست‌های حساس با ملایمت رفتار می کند تا ضمن پاکیزگی چربی ضروری و طبیعی موهایتان را از دست ندهید. شامپوی مرطوب کننده روزانه ogx مدل اکسترا برای موهای خشک و آسیب دیده مناسب است این شامپو حاوی ترکیبات فوق هیدراته، پروتئین‌ و ویتامین‌هایی مانند ویتامین C، ویتامین E و ویتامین A  است که منجر به احیای موهای شما می شود و آنها را تمیز و ابریشمی می سازد همچنین با بهبود استحکام مو و کاهش درخشندگی تجربه دل انگیزی را برای شما به ارمغان می آورد از ویژگی‌های فوق العاده این شامپو ضمن هیدراتاسیون موهای خشک می توان عدم استفاده از مواد مضر مانند سولفات و پارابن را نام برد به خاطر فرمولاسیون خاصی که دارد با تار موهای شما با ملایمت رفتار می کند تا موهایی شاداب و باطراوت داشته باشید.

2- از ماسک موی مناسب استفاده کنید:

موهای خشک خود را با یک ماسک مو مرطوب کننده هیدارته کنید استفاده از ماسک مو 1 یا 2 بار در هفته توصیه می شود ماسک مو روغن آرگان از برند ogx با التیام بخشیدن به موهای خشک برای شما موهایی ابریشمی به ارمغان می آورد این ماسک موی فوق العاده با نفوذ به تار مو از داخل به نرم شدن موهای شما کمک می کند همچنین با بهبود استحکام خاصیت ارتجاعی را به موهای آسیب دیده شما باز می گرداند. ماسک موی ogx حاوی روغن آرگان، گلیسیرین، آنتی اکسیدان و ویتامین E است که باعث می شود تا ضمن آبرسانی و هیدارته کردن مو به تغذیه و تقویت موهای آسیب دیده شما بپردازد تا درخشندگی را به موهای کدر خود بازگردانید.

مرطوب کردن مو

3- از نرم کننده برای رفع خشکی استفاده کنید:

نرم کننده برای موهای خشک و کم آب مزایای زیادی دارد از قبیل هیدراته و مرطوب نگه داشتن موهای خشک، برس زدن بدون گره خوردن موها، داشتن موهایی نرم و ابریشمی و افزایش خاصیت ارتجاعی. البته این مزایا با توجه به فرمول و ترکیبات نرم کننده متفاوت است برخی از نرم کننده‌ها حاوی موادی هستند که به شما کمک می کنند تا ضمن دریافت مواد تقویتی از آسیب‌های ناشی از حرارت و محیط بیرونی در امان بمانید. برخی از نرم کننده‌ها به خاطر مواد تشکیل دهنده خود سنگین‌تر اند و برای موهای نازک مناسب نیست به همین خاطر باید به مواد و فرمول نرم کننده‌ها با توجه به جنس موهایتان دقت کنید. نرم کننده شیر نارگیل ogx حاوی ترکیباتی نظیر شیر نارگیل، روغن نارگیل و پروتئین‌های سفیده تخم مرغ است که می توانند ضمن تغذیه و فراهم کردن مواد مورد نیاز موها به هیدراته و آبرسانی موهای شما بپردازند تا با افزایش استحکام و خاصیت ارتجاعی، موهایی زیبا و درخشان برای خود به ارمغان بیاورید پروتئین‌های سفیده تخم مرغ حاوی آمینه اسیدهای مورد نیاز مو است به همین خاطر می توانند به راحتی موهای نازک و آسیب دیده شما را بهبود ببخشند بنابراین انتخاب نرم کننده ogx برای کسانی که از موهای خشک رنج می برند مناسب است.

4- سرم مو را در روتین مراقبتی خود بگنجانید:

سرم‌های مو می توانند با حالت بخشیدن به موها و هیدراتاسیون به رفع خشکی و کاهش آسیب‌های همراه آن بپردازند هنگامی که موهای شما دچار آسیب می شوند کوتیکول‌ها زبر و شکننده می شوند این امر موجب از بین رفتن رطوبت و وز شدن موهای شما می گردد سرم‌ها با مهر و موم کردن کوتیکول‌ها و افزودن لایه محافظتی بر روی مو باعث قفل شدن رطوبت می شوند و به شما کمک می کنند تا به راحتی موهای خود را حالت بدهید و تحت کنترل داشته باشید. سرم مغذی و شیر نارگیل ogx با آبرسانی و استحکام بخشیدن به موهای شما سلامت و زیبایی را به موهایتان باز می گرداند این سرم مو حاوی آنتی اکسیدان و روغن‌‌های مفید است که شما را از شر مشکلاتی نظیر موخوره، شوره سر و خشکی خلاص می کند.

5- در روتین مراقبتی از روغن‌های مو استفاده کنید:

سرم‌ها بر روی سطح تار موها کار می کنند در حالی که روغن‌ها به درون تارهای مو نفوذ می کنند و رطوبت و مواد مغذی را به هسته ساختار مو می رسانند تا با تغذیه و هیدراته کردن، موهایی زیبا و ابریشمی داشته باشید استفاده از روغن در طول روز می تواند ضمن آبرسانی موهای خشک به کنترل موهای وز بپردازد. روغن مو آرگان از برند ogx برای مراقبت از موهای خشک و آسیب دیده مورد استفاده قرار می گیرد این روغن مو حاوی ویتامین A، ویتامین E، اسیدهای چرب و روغن آرگان است روغن مو آرگان ogx استحکام و خاصیت ارتجاعی را به موهای شما باز می گرداند و از ایجاد موخوره، شوره سر و وز شدن موها جلوگیری می کند. 

برای آبرسانی موهای خشک باید به دنبال چه موادی در محصولات مراقبت از مو باشیم؟

پروتئین‌های هیدرولیز شده: آنها تارهای مو را تقویت و مرطوب می کند، شکستگی را کاهش می دهند و با حفظ رطوبت به تقویت موهای شما می پردازند.

  • روغن‌های طبیعی: روغن‌های جوجوبا، آووکادو، نارگیل و آرگان همگی تاثیر عمیقی بر روی ساقه‌های مو می گذارد و مواد مورد نیاز موهای شما را فراهم می کند.
  • گلیسیرین: با آبرسانی و قفل کردن رطوبت از خشکی مو جلوگیری می کند.
  • کره شی: این کره دارای اسیدهای چرب است که رطوبت را در موهای شما به دام می اندازد و با آبرسانی طولانی مدت از موهای شما محافظت می کند.
  • اهمیت هیدراته کردن مو

علت اهمیت هیدراته و مرطوب نگه داشتن مو:

آب تاثیر زیادی بر روی ظاهر پوست و موی شما دارد هنگامی که بدن شما به اندازه کافی هیدراته نشود نمی تواند رطوبت فولیکول‌های مو را تامین کند و همین زمینه را برای خشکی، زبری و شکننده شدن تارهای مو فراهم می کند بنابراین اجازه ندهید بدنتان برای مدت طولانی کم آب بماند و بسته به میزان فعالیتی که دارید در طول روز آب بنوشید. نوشیدن آب و داشتن تغذیه مناسب در جریان هیدراته و مرطوب نگه داشتن موها تاثیر زیادی دارد.

هرچه قدر موهای شما آب بیشتری داشته باشد سالم‌تر به نظر می رسد هنگامی که موهای خود را به خوبی هیدراته و آبرسانی می کنید ریزش مو را کاهش می دهید و درخشندگی را به موهای کدر خود باز می گردانید.

هر نوع مویی نیازمند آبرسانی است خشکی مو می تواند منجر به مشکلات متعددی شود. در برخی موارد زمانی که روغن طبیعی کافی برای آبرسانی به موهایتان تولید نشود پوست سر شما خشک می گردد سن، وراثت و سایر شرایط محیطی منجر به کاهش سرعت تولید روغن و چربی مورد نیاز می شود شما برای مقابله با خشکی پوست سر و مو باید به هیدراته و مرطوب کردن پوست و موی خود بپردازید.

در برخی شرایط ممکن است ساختار موی شما بگونه‌ای باشد که رطوبت به راحتی از تار موی شما تبخیر شود به همین خاطر شما باید به دنبال روش‌هایی باشید تا رطوبت را در موهایتان قفل کنید.

  • حفظ سطح هیدراتاسیون در موهای شما نه تنها آن را نرم می کند بلکه با درخشندگی و افزایش مقاومت ظاهر آنها را نیز بهبود می بخشد.
  • آبرسانی روزانه به موهایتان باید می شود تا تارهای مو از داخل تقویت شوند و از آسیب پذیری در برابر شکستگی و وز شدن محافظت می کند.
  • هیدراته نگه داشتن موها ساقه مو را نرم و لطیف می کند به همین خاطر شما را از شر مشکلاتی نظیر موخوره خلاص می کند.
  • زمانی که موها به درستی آبرسانی و مرطوب شوند خاصیت ارتجاعی آنها نیز بیشتر می شود که زمینه را برای رشد موی سالم فراهم می کند.

 

در نتیجه:

دستیابی به موهای هیدراته آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت نیست تنها با اجرای عادات صحیح و استفاده از محصولات مناسب شما می توانید به موهایی سالم، براق و باطراوت دست یابید از شامپو کردن بیش از حد تا عدم استفاده از ابزارهای حرارتی می تواند راه‌های مختلفی را پیش روی شما بگذارد تا از موهای خود در برابر خشکی و مشکلات همراه با آن جلوگیری کنید ما در این مقاله سعی کردیم به مقوله‌ی هیدراته و آبرسانی کردن موهای خشک بپردازیم و شما  با خرید محصولات برند او جی ایکس از کیفیت و مزایای آنها جهت کمک به موهای خشک خود بهره مند می شوید. محصولات با ترکیبات و مواد مفیدی که دارند موهای شما را نوازش می کنند تا از حالت خشک خود خلاص شوند و موهایی ابریشمی و درخشان برای شما به ارمغان بیاورند همچنین خیال شما را از جهت سلامت و کیفیت راحت می سازند

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید