آشنایی با خواص آلوئه ورا برای پوست و مو

آشنایی با خواص آلوئه ورا برای پوست و مو
16 بهمن 1402 بدون نظر 10 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

آلوئه ورا به راحتی توسط پوست جذب می شود و به حفظ رطوبت کمک می کند و از آنجایی که غیر کومدون زا است برای افرادی که پوست چربی دارند مناسب است چرا که منجر به تولید چربی اضافه در پوست نمی شود یا باعث مسدود شدن منافذ نمی گردد.

 

آلوئه ورا به راحتی توسط پوست جذب می شود و به حفظ رطوبت کمک می کند و از آنجایی که غیر کومدون زا است برای افرادی که پوست چربی دارند مناسب است چرا که منجر به تولید چربی اضافه در پوست نمی شود یا باعث مسدود شدن منافذ نمی گردد. ترکیبات موجود در گیاه آلوئه ورا مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و پپتیدها نیز می توانند منجر به تسریع بهبود زخم‌ها شوند و با خواص ضد باکتریایی خود به تسکین پوست می پردازد همچنین با خارش پوست مبارزه می کند و از شوره سر جلوگیری می کند با وجود خواص مختلف توصیه می شود که قبل از اقدام و استفاده از آلوئه ورا یا هر محصول دیگری با یک متخصص مشورت کنید تا بتوانید با اطمینان خاطر به پوست خود رسیدگی کنید اگر می خواهید بیشتر با خواص آلوئه ورا برای پوست و مو آشنا شوید ادامه این مطلب را بخوانید تا سلامت و زیبایی پوست و موی خود را تضمین کنید.

فواید آلوئه ورا برای پوست

1- پوست را مرطوب می کند:

از آنجایی که آلوئه ورا حاوی 95 درصد آب است پس از استفاده از آن بدون اینکه احساس چربی بودن کنید، می توانید به هیدراته و آبرسانی پوست خود بپردازید. آلوئه ورا علاوه بر قفل کردن رطوبت بر روی پوست، می تواند باعث صاف‌تر و نرم‌تر شدن پوست شما شود. آلوئه ورا برای انواع پوست‌ها مناسب است و می توانند به عنوان یک مرطوب‌کننده عالی برای پوست شما باشد اگر شما به دنبال مرطوب‌کننده‌ای سبک برای هر ماه از سال، چه زمستان و چه تابستان هستید می توانید آلوئه ورا را در میان گزینه‌های انتخابی خود قرار دهید.

2- موجب کاهش علائم پیری می شود:

با افزایش سن، پوست شما رطوبت و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و در صورت عدم رسیدگی چین و چروک‌های بیشتری بر روی پوست ظاهر می گردد اما اصلا نگران نباشید چرا که آلوئه ورا می تواند به شما در حل این مشکل کمک کند و رطوبت از دست رفته را به پوست شما بازگرداند و منجر به افزایش درخشندگی پوست شما شود. ژل آلوئه ورا علاوه بر کاهش چین و چروک‌های قابل مشاهده و خطوط ریز روی پوست می تواند به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و ترمیم سلول‌های آن کمک کند تا از پیری زودرس جلوگیری شود.

3- با آکنه مبارزه می کند و منجر به محوشدن لکه‌ها می شود:

به لطف خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی که آلوئه ورا دارد می تواند با جوش و آکنه‌های پوستی مبارزه کند چرا که اسید سالیسیلیک موجود در آلوئه ورا به باز شدن منافذ پوستی کمک می کند همچنین آلوئه ورا به از رفتن زخم‌های چرکی و محو شدن لکه‌ها کمک می کند.

4- منجر به تسکین پوست خشک می شود:

آلوئه ورا یک ماده فوق العاده برای پوست‌های حساس است که با خواص خنک‌کنندگی خود به تسکین قرمزی، عفونت و خارش می پردازد ترکیبات موجود در آلوئه ورا حاوی خواص ضد قارچی است که با رفع مشکلات التهابی پوست، به شما برای داشتن پوستی زیبا و سالم کمک می کند با این حال باید توجه داشته باشید که آلوئه ورا اگرچه مزایا بی شماری دارد اما می تواند باعث واکنش‌های آلرژیک شود به همین خاطر توصیه می گردد قبل از استفاده از آن حتما با یک متخصص مشورت کنید یا یک تست کوچک بر روی بخش کوچکی از پوست انجام دهید تا واکنش پوستتان را نسبت به آلوئه ورا مشاهده کنید.

خواص آلوئه ورا برای پوست

5- پوست شما را پاکیزه می کند:

آلوئه ورا علاوه بر اینکه توانایی ترمیم و بازسازی پوست شما را دارد می تواند به پوست شما کمک کند تا از شر هر گونه کثیفی و آلودگی خلاص شوید، تنها با استفاده از یک پاک کننده طبیعی با آلوئه ورا به عنوان یکی از مواد اصلی آن می توانید از تمام مزایای آن پاک‌کننده بهره ببرید.

فواید آلوئه ورا برای مو

1- از خارش یا پوسته پوسته شدن پوست سر جلوگیری می کند:

حدود 50 درصد بزرگسالان در سراسر دنیا شوره سر دارند به همین خاطر به احتمال زیاد، بسیاری از مردم خارش، قرمزی یا پوسته پوسته شدن سر را تجربه کرده اند اگرچه که استفاده از آلوئه ورا درمان قطعی نیست اما به لطف خواص ضدالتهابی که دارد می تواند موجب تسکین پوست سر شود البته گاهی اوقات ممکن است که آلوئه ورا برای خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر موثر نباشد به همین خاطر توصیه می گردد که قبل از استفاده از آلوئه ورا به متخصص مراجعه کنید.

2- به پاکسازی موهای چرب می پردازد:

بسیاری از محصولات ادعا می کنند که می توانند انواع موهای چرب را پاکسازی کنند اما افسوس که بسیاری از این محصولات باعث می شوند که موها خشک شوند یا به آنها آسیب برسانند. محصولات حاوی آلوئه ورا می توانند برای موهای چرب شما فوق العاده باشد و ضمن پاکیزگی به هیدراته و مرطوب نگه داشتن چربی ضروری در مو کمک کند.

3- موهای آسیب دیده را تقویت می کند:

آلوئه ورا سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی است که بر روی موهای شما تاثیر شگفت انگیزی می گذارد این گیاه حاوی اسید فولیک، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین B12 و ویتامین A است. آلوئه ورا در گردش سلولی نقش بسزایی دارد و می تواند خطر ریزش مو را کاهش دهد همچنین این احتمال وجود دارد که آلوئه ورا بتواند موهایی براق‌تر و ضخیم‌تر را برای شما به ارمغان بیاورد.

4- از ایجاد موخوره جلوگیری می کند:

آلوئه ورا مملو از خواص ضدقارچ و ضدباکتریایی است. آلوئه ورا ضمن اینکه می تواند خارش و سوزش پوست سر را تسکین دهد می تواند هر گونه عفونت قارچی در پوست سر را نیز التیام ببخشد.

5- تامین کننده مواد مورد نیاز برای مو است:

آلوئه ورا حاوی ویتامین‌هایی نظیر A، C و E است که به شما در داشتن موهایی سالم کمک می کند ویتامین A موجود در آلوئه ورا سبوم مورد نیاز را تولید می کند تا موهای خشک و زبر شما مورد تغذیه و آبرسانی قرار بگیرد ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که از موهای شما در برابر شکنندگی ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می کند علاوه بر این آلوئه ورا سرشار از ویتامین E است که گردش خون را در پوست سر تقویت می کند و منجر به ایجاد موهایی سالم و زیباتر می شود همچنین ویتامین E موجود در آلوئه ورا به محافظت از موها در برابر تغییرات محیطی می پردازد.

محصولات حاوی آلوئه ورا

معرفی محصولات حاوی آلوئه ورا 

1- تونر تسکین دهنده آلوئه ورا از برند بادی شاپ:

این تونر فرمول ملایم و بافتی سبک دارد که شما را از شر هرگونه آلودگی از روی پوست خلاص می کند بدون اینکه رطوبت را از بین ببرد. تونر تسکین دهنده آلوئه ورا برای پوست‌های حساس فرموله شده و با تمیز کردن منافذ پوستی، حذف سلول‌های مرده و کنترل میزان چربی برای شما پوستی سالم و درخشان به ارمغان می آورد.

2- ماسک ورقه‌ای ترمیم کننده و آبرسان آلوئه ورا از برند بادی شاپ:

این ماسک به صورت 24 ساعت صورت شما را آبرسانی می کند و با بهبود بافت پوست، صورتی شاداب برای شما به ارمغان می آورد. ماسک ورقه‌ای بادی شاپ حاوی آلوئه ورا و عصاره خیار است و باعث تجربه دلنشین و آرامش بخشی برای شما می شود.

3- کرم شب از برند بادی شاپ:

کرم شب رطوبت و آب مورد نیاز سلول‌های پوست را فراهم می کند و پوستی شاداب و باطراوت برای شما به ارمغان می آورد این کرم بافتی نرم و سبک دارد و مناسب برای پوست‌های حساس است.

4- فوم شستشوی صورت از برند بادی شاپ:

فوم شستشوی آلوئه ورا برند بادی شاپ دارای قدرت بالای آبرسانی و مرطوب کنندگی است این فوم ضمن پاکیزه کردن صورت شما از شر هر گونه آلودگی، طراوت و تازگی را برای شما به ارمغان می آورد. فوم شستشوی آلوئه‌ورا مناسب برای استفاده روزانه و فاقد مواد مضر مانند عطر، الکل، پارابن و مواد حساسیت‌زا است افرادی که دارای پوست حساسی هستند می توانید این محصول را جز گزینه‌های انتخابی خود قرار دهند.


در نتیجه:

آلوئه ورا به عنوان یک ماده همه کاره و موثر می تواند تاثیر شگفت انگیزی بر روی پوست و موی شما بگذارد شما می توانید به طور مستقل از آلوئه ورا استفاده کنید یا برای تغذیه و فواید بیشتر از آن، آلوئه ورا را در روتین مراقبت از مو و پوست خود بگنجانید آلوئه ورا در محصولات مراقبت از مو در بسیاری از شامپوها و نرم‌کننده‌ها در بازار موجود است که شما می توانید با مشورت از متخصصان محصولات مناسب را انتخاب کنید آلوئه ورا قوام سبک و آبکی دارد که باعث می شود به راحتی بر روی پوست و مو پخش شود. آلوئه ورا خواص بی شماری دارد که ما سعی کردیم در این مقاله شما را با آن آشنا کنیم تا بتوانید از این گیاه شگفت انگیز در روتین پوست و موی خود استفاده کنید اما توصیه می شود که قبل از استفاده با یک متخصص مشورت کنید اگر چه آلوئه ورا یک ماده طبیعی است اما برخی از پوست‌ها نسبت به آلوئه ورا، این ماده طبیعی واکنش منفی می دهند و نه تنها به بهبود پوست و موی شما کمک نمی کند بلکه بیشتر آسیب وارد می کند پس برای اطمینان خاطر به متخصص مراجعه کنید. جهت خرید محصولات بادی شاب حاوی آلوئه ورا از فروشگاه لیلیپوت دیدن فرمایید.

 

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید