روغن تراپی چیست و چه تاثیری بر روی مو دارد؟

روغن تراپی چیست و چه تاثیری بر روی مو دارد؟
26 فروردین 1403 بدون نظر 10 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

استفاده از روغن در مراقبت از مو امری حیاتی است به همین خاطر شما در ترکیبات بسیاری از محصولات مراقبتی پوست و مو حضور روغن‌هایی مانند روغن آرگان، روغن نارگیل، روغن زیتون و...را مشاهده می کنید از روغن‌های طبیعی می توان در رفع بسیاری از چالش‌ها و مشکلات مربوط به مو استفاده کرد

استفاده از روغن در مراقبت از مو امری حیاتی است به همین خاطر شما در ترکیبات بسیاری از محصولات مراقبتی پوست و مو حضور روغن‌هایی مانند روغن آرگان، روغن نارگیل، روغن زیتون و...را مشاهده می کنید از روغن‌های طبیعی می توان در رفع بسیاری از چالش‌ها و مشکلات مربوط به مو استفاده کرد مانند رفع شوره سر، کاهش خشکی مو، افزایش درخشندگی، ضخیم کردن تار موی نازک و محافظت از مو در برابر آسیب‌های محیطی استفاده کرد همچنین استفاده از روغن‌ها به خاطر مقرون به صرفه بودن ضمن تغذیه مناسب می توانند به شما در استحکام و انعطاف پذیری موها کمک کنند ما در این مقاله قصد داریم شما را با روغن تراپی و تاثیراتی که بر روی مو دارد آشنا کنیم تا بتوانید به ارتقای سطح سلامت و زیبایی موهایتان کمک کنید.

روغن تراپی مو چیست؟

در این روش از روغن‌هایی با پایه گیاهی نظیر روغن نارگیل، روغن جوجوبا، روغن آرگان، روغن زیتون و...استفاده می گردد تا با ترمیم بافت مو به شما برای افزایش رشد و استحکام مو کمک کند همچنین این روش به خاطر استفاده از روغن‌های ارگانیک و گیاهی از ماندگاری و سازگاری بهتر برخوردار است اما باید بدانید که حتی برخی از افراد نسبت به این مواد گیاهی حساسیت دارند و ممکن است در مواجه با آن واکنش‌های ناخوشایندی را بروز دهند علاوه بر این افرادی که درگیر بیماری‌های پوستی نظیر پسوریازیس یا اگزما هستند نمی توانند از این روش استفاده کنند و چنین افرادی قبل از هر گونه اقدامی باید به پزشک متخصص مراجعه کنند و با مشورت وی تصمیم درستی را بگیرند. روغن تراپی با توجه به نیاز هر شخص متفاوت است و از یک الگوی مشخصی پیروی نمی کند چرا که جنس و نیاز هر شخص متفاوت است به همین خاطر شما به روغن‌های متفاوتی نیاز دارید به طور مثال روغن‌های زیر می توانند به شما در جهت رفع این مشکلات کمک کنند:

  • روغن بادام به تسکین و مرطوب کردن پوست سر شما می پردازد.
  • روغن چوب سدر زمینه را برای افزایش رشد مو فراهم می کند.
  • روغن بابونه با تسکین پوست سر موهای نرم و درخشان برای شما ایجاد می کند.
  • روغن مریم گلی تاثیر فوق العاده‌ای در تقویت و رشد مو می گذارد.
  • روغن نارگیل موهای شما را نرم می کند و درخشندگی را برای موهای شما به ارمغان می آورد.
  • روغن شمعدانی تار موهای شما را تقویت می کند.
  • روغن جوجوبا مواد مورد نیاز موهای شما را تامین می کند.
  • روغن اسطوخودوس با کنترل شوره سر موهای نرم و لطیف برای شما فراهم می کند.
  • روغن آرگان در تغذیه و فراهم کردن مواد مورد نیاز مو تاثیرگذار است.
  • روغن رزماری با افزایش خون رسانی در پوست سر به فولیکول‌های مو کمک می کند تا رشد بهتری را داشته باشند.

بنابراین پیشنهاد می گردد که با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید تا بتوانید در جهت سلامت و زیبایی موهایتان انتخاب مناسبی را داشته باشید.

روغن تراپی چه تاثیری بر روی مو دارد؟

1- روغن موهای شما را تقویت می کند: روغن خاصیت ارتجاعی مو را افزایش می دهد به این معنی که کمتر موهای شما مستعد شکستگی قرار می گیرند.

2- روغن از موهای شما در برابر آسیب گرما محافظت می کند: با پوشاندن هر تار مو به وسیله یک روغن شما می توانید از موهای خود در برابر آسیب ابزارهای حرارتی محافظت کنید چرا که گرمای زیاد باعث می شود تا موهایتان روغن و چربی ضروری خود را از دست بدهند و زمینه را برای موخوره و خشکی مو فراهم کنند که با استفاده از روغن شما می توانید از این مشکلات جلوگیری کنید.

3- روغن تراپی به آبرسانی مو و جلوگیری از موخوره کمک می کند: روغن‌هایی که سرشار از اسیدهای چرب و ویتامین E هستند در واقع مانعی را بر روی موهای شما ایجاد می کنند تا با قفل کردن رطوبت از ایجاد موخوره جلوگیری کنند.

4- روغن تراپی در تقویت رشد مو تاثیرگذار است: از آنجایی که روغن‌ها ساقه مو را هیدراته و تقویت می کنند می توانند با جلوگیری از مشکلات و چالش‌های مربوط به مو به تشویق موها برای رشد بیشتر کمک کنند.

5- روغن از موهای شما در برابر اشعه فرابنفش محافظت می کند: مواد موجود در روغن‌های گیاهی توانایی برای جلوگیری و حتی معکوس کردن اثرات اشعه فرابنفش بر روی پوست و مو را دارند در واقع برخی از روغن‌های گیاهی می توانند بیشتر از 30 درصد از پوست و موی شما محافظت کنند.

6- روغن تراپی منجر به کاهش شوره سر می گردد: روغن می تواند با تسکین بخشیدن به پوست سر و قفل کردن رطوبت در آن از ایجاد شوره سر جلوگیری کند از طرفی دیگر روغن‌های گیاهی با کنترل میزان تولید چربی در پوست سر می تواند مانع ایجاد شوره سر در پوست سر شما شود.

بهترین روغن برای روغن تراپی مو کدام است؟

با وجود مزایای مختلفی که روغن تراپی برای مو و پوست سر شما دارد با این حال همه روغن‌ها برای همه موها مناسب نیست اینکه یک روغن برای موهای شما مفید است یا نه بستگی به نوع موهای شما و مزایای آن دارد.

بهترین روغن برای موهای فر:

روغن نارگیل

روغن نارگیل یک انتخاب عالی برای موهای فر است چرا که این روغن بر خلاف روغن‌های دیگر دارای اندازه مولکولی کوچکی است که به راحتی در تار مو جذب می شوند این کار موجب می شود تا فر موهای شما بدون اینکه احساس سنگینی و ناخوشایندی داشته باشند رطوبت مورد نیاز خود را جذب کنند روغن آووکادو هم نیز همانند روغن نارگیل تاثیر مشابهی دارد بنابراین اگر موهایی مجعد و فر دارید از روغن‌های بدون سیلیکون استفاده کنید تا حداکثر آبرسانی را بدون ایجاد احساس سنگینی به دنبال داشته باشند.

بهترین روغن برای خشکی و وزی مو:

روغن آرگان

اگر موهای خشک یا آسیب دیده دارید روغن آرگان را امتحان کنید این روغن سرشار از اسیدهای چرب و ویتامین E است که می تواند رطوبت را در تار موهای خشک شما قفل کند به همین دلیل است که برای موهای آسیب دیده بهترین انتخاب است.

بهترین روغن برای موهای نازک:

روغن هسته زردآلو

روغن هسته زرد آلو می توانند ضمن فراهم کردن درخشندگی و رطوبت، بدون اینکه باعث ایجاد احساس سنگینی بر روی تار موی نازک شما شود زیبایی و سلامت را برای موهای نازک شما به ارمغان بیاورد فقط در حین استفاده باید از ریشه‌های خود اجتناب کنید چرا که چربی بیش از حد در نزدیکی پوست سر می تواند موهای نازک را چرب‌تر نشان دهد یک جایگزین عالی برای جلوگیری از احساس چربی استفاده از ماسک مو به جای روغن مو است که شما می توانید با توجه به نیاز خود از ماسک یا روغن مورد نظر خود استفاده کنید.

بهترین روغن برای رشد مو:

روغن نعناع

روغن نعناع می تواند با تحریک گردش خون در پوست سر به رشد بیشتر مو کمک کند چرا که با افزایش گردش خون مواد مغذی به فولیکول‌های مو می رسند در نتیجه شما می توانید رشد بیشتری را در موهایتان مشاهده کنید البته استفاده از روغن نعناع به طور مستقیم بر روی پوست سر می تواند باعث شود تا موهای شما ظاهری چرب داشته باشند به خصوص برای کسانی که موهایی نازک دارند.

بهترین روغن برای موهای آسیب دیده:

روغن شی باتر

این روغن سرشار از اسیدهای چرب و ویتامین A، ویتامین E و ویتامین F است به همین خاطر می تواند با تامین مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌های مفید به تامین رطوبت و آبرسانی عمیق موهای شما کمک کند بنابراین اگر شما جز کسانی هستید که از خشکی، شکستگی و کدری موهای خود رنج می برید می توانید با استفاده از روغن شی باتر موهای خود را روغن تراپی کنید تا موهایی زیبا و سالم داشته باشید.

بهترین روغن برای تقویت مو:

روغن کنجد

روغن کنجد حاوی ویتامین B1 و موادی نظیر فسفر، آهن، منیزیم، روی و کلسیم است به همین خاطر می تواند تاثیر شگفتی بر روی رشد و تقویت تار موهای شما داشته باشد همچنین روغن کنجد با خاصیت ضد باکتریایی خود می تواند از ایجاد شوره سر جلوگیری کند از طرفی دیگر روغن کنجد به خاطر ترکیباتی که دارد به راحتی می تواند رطوبت را در تار موهای شما قفل کند تا دیگر با خشکی و وزی مو سروکله نزنید. بنابراین اگر می خواهید ضمن رساندن مواد مغذی و رطوبت رسانی به تقویت موهای خود بپردازید می توانید با استفاده از روغن کنجد موهای خود را روغن تراپی کنید.

در نتیجه:

روغن تراپی در روتین مراقبت از مو می تواند تاثیر مهمی در سلامت و زیبایی موهای شما داشته باشد اما انتخاب روغن مناسب و مورد نیاز موها اهمیت زیادی دارد چرا که ممکن است در صورت عدم انتخاب روغن درست نتوانید نیاز موهای خود را برطرف کنید و آنها را با مشکلات چالش برانگیزی مواجه کنید بنابراین توصیه می گردد که قبل استفاده از هر روغنی به یک متخصص در این زمینه مراجعه کنید تا با مشاهده جنس و نیاز تار موها به شما در انتخاب روغن مناسب راهنمایی کند. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با چیستی و تاثیری که روغن تراپی بر روی موهای شما دارد آشنا کنیم تا با آگاهی بیشتر در این مسیر قدم بگذارید. 

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید